Följare

tisdag 18 december 2012

Julgodis

har vi gjort idag. Fyra sorter hann vi med innan orken tröt. Så nu kan vi mumsa på chokladbollar, snöbollar, bountybollar och Marshmallowsgodis med kokos o mandel under julhelgen.

Receptet på snöbollar och bountybollar hittade jag hos Frederica med den mysiga bloggen Ljuvligtvitt & busiga gossar. Kan bara hålla med dig, de är super goda :) Tack!



Nu är det bara en sort kvar att göra för utan den blir det ingen jul, bollar och figurer av mandelmassa som doppas i choklad. När jag och min lillasyster var små så var det vårt jobb att knåda in karamellfärg i mandelmassan och sen göra bollar och figurer, choklad doppningen lämnade vi till mamma i början men ju äldre vi blev så fick vi överta den biten med. Nu har jag lämnat över denna tradition till min egen tös och som tur är så tycker hon det är roligt.


Har du något godis som bara måste finnas för annars blir det inte jul?

Hoppas ni får en fortsatt bra vecka!

Kram Anna





2 kommentarer:

  1. Va gullig du är som länkade :)
    Visst är dom GODA!

    Rocky road är riktigt gott också!
    Jag följer leilas recept men byter den mörka chokladen till mjölkchoklad, och salta jordnötter till saltade cashewnötter :)

    Åh marsipan figurer!
    Det kanske vi skulle försöka hinna klämma in :)
    Barnen älskar ju att skapa med play doh, nästan samma sak :P

    Ha en fin vecka du med!
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Mina döttrar gör alltid en massa julgodis utav alla möjliga sorter.
    Skickade ditt paket igår..
    kram Rosa

    SvaraRadera

Tack för att du tittar in och lämnar en kommentar!