Följare

tisdag 24 juli 2012

Sommarens fynd

Kockum
Här kommer lite bilder på några av alla fynd jag gjort denna sommar.

























Denna fina "bur" hittade jag i butiken Lilla torgbutiken i Askersund på vägen hem från mor o far. Äpplet hittade jag på Myrorna i Jönköping och hjärtat kommer från Hemtex i Växjö.













Coolaste pelargonen jag sett hittade jag när vi var på Klockaregårdens trädgårdsbutik utanför Växjö, så den fick följa med hem. Hoppas bara att jag får den att överleva vintern...


I lördags hade jag min sista helt lediga dag för denna sommar så då drog jag iväg på ett litet äventyr och en massa loppisar. Vädret var på min sida så dagen blev helt fantastisk. Åkte väg 214 som går förbi Julita och går ihop med väg 52 i Läppe.
Jag vände när jag kom till Sköllersta, några mil från Örebro.
Några km före Sköllersta finns en by som heter Skruke och här finns en liten gårdsbutik som heter Lant Hemmet. Tjejen som driver butiken heter Anja och söker du något vitt, romantiskt och lantligt så hittar du säkert något här Lant Hemmet.


Köpt på Lant Hemmet
Några av lördagens fynd



















www.lanthemmet.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tittar in och lämnar en kommentar!