Följare

måndag 16 april 2012

I väntan på värmen...


Nej, nu får det vara nog, jag vill ha värme nu!!
Går inte att njuta av vårt hårda arbete på balkongen när det är bara några grader plus och en sol som envisas med att gömma sig bakom molnen.


Igår fick jag höra att min fina potatisblomma, som har fått övervintra i S o E-Ms sommarstuga, lever och mår bra. Längtar till jag kan hämta hem den och ställa den på plats.

Ja ja, tills dess får jag pyssla om de jag har här hemma så att de är redo när det är dags =)
Fick en del nya skott och plantor av mamma och de står nu i mitt sovrums fönster och växer till sig.





















Mamma är en hejare på att få pelargoner att trivas och när det är dags att beskära dem så har hon inte hjärta att slänga skotten =)
Hennes hem svämmar över av alla pelargonskott och våren är helt klart bästa tiden att hälsa på för då får man med sig ett gäng hem =)
Tack mamma!!

Har ingen aning vad alla heter men det är inte de vanliga "slit och släng" varianterna för vart vi än kommer så letar hon reda på de udda sorterna.

Sommaren närmar sig iallafall
- vinterdäcken åkte av idag =)

Nu är det bara fönstren ut mot gatan som ska tvättas och sen är jag redo för sommaren!!

Ha en bra dag!

Kram Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tittar in och lämnar en kommentar!