Följare

torsdag 5 april 2012

Blommor

Hejsan!

Har just insett att jag har flera växter här hemma som blommar...
Till skillnad från min mor så har jag inte gröna fingrar men på något sätt så överlever de min ibland rätt brutala behandling och rätt som det är så blommar de till och med.


Hoyan eller Porslinsblomma som de också kallas fick jag av mamma för nästan femton år sedan och när jag kom hem från Jönköping var den full av blomklasar.
Fick den när jag flyttade in i min första egna lägenhet, känns inte som det var 15 år sedan, hua vart har åren tagit vägen...



Min lite taniga novemberkaktus visade sig från sin bästa sida med denna härliga och enda blomma. Måste nog ta mig i kragen och plantera om den så kanske jag belönas med en hel massa vita och fina blommor eller vad tror ni??



 Orkidéen fick jag i gåva i januari och den blommar fortfarande med en massa härliga blommor trots att den står så långt från ett fönster det bara går här hemma.





Nu ska balkongen vårstädas. Ljung mm ska slängas och lite påskliljor och panséer ska planteras.

Ha en bra dag!

Kram Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tittar in och lämnar en kommentar!